lørdag 20. juni 2009

Army inspired socks......

foto privat

Endelig ferdig med Sokkalongens junioppgave; Army Inspired Socks. Mine ble vel heller litt "baby inspired" da jeg brukte Viking Baby Ull som jeg hadde liggende. (Resten av garnet, sammen med to andre farger, skal brukes til et babyteppe som enda ikke er påbegynt). Denne oppgaven synes jeg satt langt inne. Startet med friskt mot og strikket ferdig en sokk før jeg skjønte at med min løse strikking måtte jeg faktisk minske maskeantallet drastisk før jeg strikket foten. Minsket fra 88 til 56 masker rundt ankelen og da sitter sokkene som de skal. Valgte å strikke dem litt lange, til godt over midt på leggen. Hadde egentlig planlagt knestrøper, men gikk lei underveis. Da jeg kom til knappegreiene var jeg så lei at jeg ikke orket å strikke knappehull, men tenkte "søren heller jeg syr bare knappene på". Lette i knappeskuffen min etter passende knapper og fant flere små i forskjellige farger jeg syntes matcher fargene sokkene og båndene har. Som sagt, litt kjedelig dette. MEN, SOKKENE ER VELDIG GODE Å HA PÅ SEG! (Myke, varme og lette).

8 kommentarer:

  1. flink! Har kommet 3 cm på 1ste sokken, litt travelt nå! Fine knapper!

    SvarSlett
  2. Stå på! Tenkte jeg skulle bruke knapper jeg allerede har istedenfor å kjøpe nye. Litt latskap, litt økonomi og litt fordi jeg var usikker på om sokkene ble brukbare.... Men som sagt er de veldig gode å ha på!

    SvarSlett
  3. Du er flink, DE BLE FINE!
    Jeg har inntrykk av dette var et lidelsens sokkepar. Jeg likte dem ikke jeg heller, men har lovet meg selv å strikke ALT. De ble som du sier GODE!

    SvarSlett
  4. Tusen takk - så hyggelig! Ja jeg kjente at det var verdt å ikke gi opp da jeg trakk dem på foten...:)

    SvarSlett
  5. Så stilige sokkene dine ble! Synes også de er gode å ha på, men blir med det ene paret hos meg. Synes de var litt kjedelige å strikke ;)

    SvarSlett
  6. Enig; det holder med ett par av disse..... Tror de kunne vært fine uten bånd også - og kanskje som knestrømper. Kunne til og med piffet dem opp med mønster? Vi får se om noen år :)

    SvarSlett
  7. Så flotte sokkane dine vart, dei vart nok gode på men det vert no ikkje strikka fleire slike av meg! Synest det gjekk fryktelig tregt å strikke, ha ei fin helg:)

    SvarSlett
  8. Tusen takk! Virker som om alle synes det samme om army inspired socks. Som sagt kanskje vi får lyst om et par år på en trist regnværsdag :)

    SvarSlett