mandag 11. mai 2009

Hubby House Socks

foto privat
Så er endelig maisokkoppgaven fra Sokkalongen i boks! Første oppskrift på engelsk, første par sokker som er strikket fra tå og opp, første par sokker med denne type hælfelling. Hadde vært umulig å gjennomføre uten god hjelp fra You Tube og Cat Bordhi som demonstrerer Judy Becker´s Magic Cast On og konseptet med wrap and turn og concealing wraps. Dama er dessuten kjempemorsom der hun imiterer fuglelyder og snakker om damene med perlekjedene sine. (Verdt å sjekke ut selv om du allerede behersker teknikkene!) Det ga mersmak å strikke sokker på denne måten. Naboen Mr. O fikk disse for å holde seg varm på bena når han skal på tur.

foto privat

13 kommentarer:

  1. Nice...
    Ellers kom det et forslag rundt lunsjbrdet om å få laget (d.v. nok s.deg LOF-sokker... U like????

    Cicilie

    SvarSlett
  2. uff - må få ut fingeren nå skjønner jeg....... snart på hel på nr.2 altså. Blir råstrikkeing i kveld!

    SvarSlett
  3. Det er moro med denne sokkealongen, og artig å se hvordan de forskjellige strikker de og fargebruk.
    Flotte maisokker du har strikket.

    SvarSlett
  4. LOF sokker er en kjempeide! Blir med logo da...skal de være røde eller hvite mon tro?

    SvarSlett
  5. Tusen takk til konstant strikkekløe! Jeg er en amatørstrikker som trenger masse trening, men suger til meg alle komplimanger jeg får! :)

    SvarSlett
  6. tror det er muligheter for mye kreativitet her - hvit med logo - as is, rød m/hvit logo, sort m/hvit logo, og så har vi jo selfølgelig den monochrome logoen, mulighetene er mange.....Og festsokkene kan ha portrett av Il og SO. Og kanskje en minnesokk for Berit!!!!! Vi har vel forresten 3-års jubileum i Wergelandsveien - kanskje det inspirerer....

    Cicilie

    SvarSlett
  7. øy... hvor er kommentarene mine????? Tror at disse blogg-greiene kanskje blir litt for hi-end og moderne for meg...
    Cicilie

    SvarSlett
  8. eller sensurerer du meg?????
    Cicilie

    SvarSlett
  9. Jeg har hatt pause fra datamaskinen ja...derfor litt sen til å publisere dine kommentarer....
    sensur...hvem...jeg?

    SvarSlett
  10. Flotte sokker, i fine farger.

    SvarSlett
  11. Flotte maisokker med fine farger:)

    SvarSlett