søndag 24. mai 2009

Kerttu socks

foto privat
Sokkalongens februaroppgave var Kerttu Socks; en oppskrift fra Finland. Sokkene er strikket i kongeblått vestlandsgarn fra Gjestdal. Siden jeg strikker ganske løst valgte jeg å strikke størrelse L med pinner nummer 3. Sokkene passer mine str. 39 ben perfekt! Kunne nok gått opp en halv eller hel pinnestørrelse uten problem (og strikket en mindre størrelse) .Mønsteret er kjempefint og lett å strikke. Jeg ble så opptatt av dette at jeg glemte at det skulle strikkes rett etter hælen; fortsatte derfor med vrangborden under foten. Synes i grunnen det ble ganske dekorativt! Prøvde med tåfelling i stråleform som oppskriften beskrev (på finsk), men syntes ikke den ble fin. (Mulig jeg ikke skjønte fremgangsmåten helt). Valgte derfor en velprøvd felling jeg er fornøyd med. Og nå mangler jeg bare marssokkene !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar